algemeen
In Krommenie staat het Bertrand Russell college, een openbare school voor havo en atheneum met twee locaties in dezelfde straat voor zo’n 1150 leerlingen uit de Zaanstreek. De school doet het goed, de inspectie is tevreden net als de ouders en de leerlingen. De slagingspercentages voor het havo zijn hoger dan het landelijk gemiddelde en die van het vwo zijn op gelijke hoogte met dat gemiddelde. Het team van docenten is gedreven voor onderwijs en de leerlingen. Het Bertrand Russell college biedt leerlingen structuur en veiligheid in lessen van 70 minuten met aandacht voor activerende didactiek. In de ‘digitale klassen’ beschikken leerlingen over een eigen laptop.
Het Bertrand Russell college is een ‘leerschool voor het leven’ en in het ambitieuze schoolplan (2016 – 2020) zijn de onderwijsdoelen aangescherpt en vastgelegd. Centraal staan: talentontwikkeling bij leerlingen en docenten, een zichtbare verbinding tussen vakken onderling, een flexibele organisatie van het onderwijs en het bieden van een uitdagende leeromgeving. Deze visie wordt breed gedragen in de school en wordt verder ontwikkeld in teams, secties en de schoolleiding. Meer onderlinge samenwerking en afstemming wordt gestimuleerd.
organisatie
Het Bertrand Russell college wordt geleid door een rector, een conrector en vier afdelingsleiders. Binnen de schoolleiding worden de schoolbrede portefeuilles onderling verdeeld.
Het Bertrand Russell college maakt deel uit van de Stichting OVO Zaanstad samen met zes andere scholen voor voortgezet onderwijs.
vacature
Het Bertrand Russell college is op zoek naar een
afdelingsleider atheneum bovenbouw
die het atheneum een vernieuwende impuls geeft
De afdelingsleider zal leidinggeven aan een team van ongeveer 20 docenten en werkzaam zijn op twee locaties.
Functieomvang:0.7 fte (met daarnaast een lestaak van 0.1 – 0.3 fte)
Salarisschaal: 12 (cao VO)
de opdracht
Op het Bertrand Russell college is er de behoefte om het profiel van het atheneum te versterken. Een evenwichtiger verdeling van leerlingen tussen de havo en het atheneum zou de school meer recht doen. Als afdelingsleider voor de bovenbouw van het atheneum geeft u samen met de andere leden van de schoolleiding leiding aan de verdere implementatie van het schoolplan 2016 – 2020. U zet in op het uitbreiden van de contacten met het wetenschappelijk onderwijs en de verdere ontwikkeling van wetenschap oriëntatie via het WON platform.
profiel
Past u in het profiel?
Uit uw cv en sollicitatieformulier blijkt dat u beschikt over:
- Coördinerende of leidinggevende ervaring in het voortgezet onderwijs
- Ervaring met het aansturen van verandering en ontwikkeling
- Ervaring met onderzoekend leren
- Een eerstegraads lesbevoegdheid
Uit gesprekken met u blijkt dat u beschikt over de volgende competenties:
Persoonlijk leiderschap: als vanzelfsprekend neemt u het team mee in alle ontwikkelingen en plannen. U bent zichtbaar en betrokken. U houdt de afgesproken koers vast en stelt haalbare doelen.
Onderwijskundig leiderschap: in een team van betrokken professionals brengt u het gesprek over onderwijs op gang. U stimuleert onderzoek en innovatie.
Ontwikkelingsgerichtheid: U stimuleert persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en leerlingen. U organiseert uw eigen reflectie door feedback te vragen en te geven.
Communicatieve vaardigheden: u zorgt voor tijdige en zorgvuldige informatie aan medewerkers, leerlingen en ouders. U bent open en transparant in besluitvorming.
informatie
Onderzoek of dit een school is die bij u past via www.bertrand.nl voor een eerste indruk of vraag aanvullende informatie aan.
solliciteren
Wilt u solliciteren?
U kunt tot uiterlijk maandag 6 maart 9.00 uur uw sollicitatieformulier met cv insturen. U kunt alleen solliciteren met het sollicitatieformulier. U ontvangt het ingevulde sollicitatieformulier in uw mail retour.
Belangrijk voor uw agenda:
Voorrondegesprekken zijn gepland op 17 maart. De eerste gespreksronde met de BAC vindt plaats op 27 maart. De tweede ronde wordt gehouden op 31 maart.
Een cv-scan en een assessment kunnen deel uitmaken van de procedure.