vacature
Het Rhedens De Tender in Dieren is een fijne praktijkschool met 145 leerlingen die graag naar school gaan, tevreden ouders, een flinke groep betrokken stagebedrijven en 30 gemotiveerde medewerkers die gáán voor de leerlingen.
Per 1 februari 2019 ontstaat een vacature voor een
locatiedirecteur
ondernemende teambuilder met verstand van praktijkonderwijs
Functieomvang: 0.8-1.0 fte
Salarisindicatie: schaal 12 (cao-VO), doorgroei naar schaal 13 is mogelijk.
opdracht
De opdracht voor de nieuwe directeur is:
Ontwikkel met het team een herkenbare doorlopende leerlijn voor eigentijds praktijkonderwijs. Organiseer kennisdeling, intervisie en begeleiding van (nieuwe) collega’s.
Creëer rust door verbetering van de organisatie en kleine kwaliteit (ICT, communicatie, leerlingvolgsysteem, praktische afspraken, planning en overleg).
Investeer in het (goede) netwerk rondom de school en maak van De Tender een nog sterker merk: een school om trots op te zijn!
profiel
Word jij de nieuwe locatiedirecteur van De Tender?
Uit je sollicitatieformulier en cv komt dan naar voren dat je veel te bieden hebt als het gaat om:
- Kennis van en ervaring met praktijkonderwijs / Passend Onderwijs
- Ervaring met het professionaliseren van een team
- Ervaring met het onderhouden van een extern netwerk
- Een (bijna) afgeronde managementopleiding.
Verder wordt in gesprekken met jou duidelijk dat je sterk bent op het gebied van:
Onderwijskundig leiderschap:
je formuleert met je team haalbare doelstellingen en werkt hier gestaag naartoe. Jouw normen voor onderwijskwaliteit zijn hierbij leidend. Je bevraagt je teamleden, kijkt wat er gebeurt en pakt mogelijkheden tot verbetering op. Je zorgt voor een open klimaat, waarin collega’s problemen kunnen inbrengen en gebruik kunnen maken van de in en buiten het team beschikbare kennis en ervaring.
Communicatieve vaardigheden:
Je loopt veel rond, kijkt in lessen, bent toegankelijk en zorgt ervoor dat problemen snel terecht komen op het juiste bord. Door je helderheid, oprechte aandacht en je vermogen om vragen goed te adresseren weet iedereen waar hij aan toe is.
Organisatieverbetering:
Je signaleert energielekken en grijpt kansen om die uit te schakelen. Je hecht aan de inzet van handige, effectieve (ICT-)middelen en duidelijke afspraken die dubbel werk en herhaling van zetten tegengaan.
Relatiemanagement:
Het leggen van nieuwe contacten kost je weinig moeite en je onderhoudt je relatie met externe partijen zorgvuldig. Je profileert je school als een betrouwbare partner. Je weet ouders, leerlingen en collega’s even goed bij je school te betrekken als (nieuwe) ketenpartners.
procedure
Overweeg je om te solliciteren?
Tot maandag 3 december om 09.00 uur kun je op deze vacature solliciteren. Daarvoor hoef je alleen het sollicitatieformulier in te vullen en te verzenden met een recent cv. Een brief schrijven is niet nodig. Je antwoorden op de vragen van het sollicitatieformulier zijn voor ons in deze fase het belangrijkste.
Belangrijk voor je agenda:
Voorrondegesprekken zijn gepland op donderdag 13 december. De eerste gespreksronde met de benoemingsadviescommissie vindt plaats op maandag 17 december. De tweede ronde wordt gehouden op donderdagmiddag 20 december.
Een referentieonderzoek, cv-scan en een assessment kunnen deel uitmaken van de procedure.
meer over de organisatie
De organisatie
De Tender in Dieren is een school voor praktijkonderwijs met ongeveer 145 leerlingen en 30 medewerkers. Het is één van de drie locaties van Het Rhedens.
Het gebouw van De Tender is nieuw en uitnodigend. Het team straalt betrokkenheid uit. De leeftijdsopbouw is evenwichtig met zowel jonge collega’s die nieuwe kennis inbrengen en senioren met veel ervaring. Men is sterk gericht op het belang en de mogelijkheden van de leerlingen. De leerlingen en hun ouders voelen dat ze serieus genomen worden en waarderen dat.
Sterk pedagogisch klimaat
Het pedagogisch klimaat is de kracht van de school, de problematiek van de leerlingen is divers. Op De Tender kunnen leerlingen zichzelf zijn. Het is de filosofie van de school om vooral uit te gaan van de mogelijkheden van de leerling en die zo goed mogelijk uit te bouwen. Waar faciliteiten nodig zijn die de school niet zelf heeft wordt samengewerkt met het ROC en stagebedrijven.
De ontwikkelingen op het gebied van Passend Onderwijs en demografische krimp maken het nodig om de school strategisch sterk te positioneren. Daarvoor zijn goede doorstroommogelijkheden van de leerlingen naar werk of vervolgonderwijs essentieel. Dat vraagt om een uitstekend netwerk van stagebedrijven, onderwijsinstellingen en andere partners zoals gemeenten en UWV.
Professionalisering van het onderwijsproces
Binnen de school is behoefte aan een gestructureerde aanpak van de onderwijsontwikkeling: vanuit de visie gezamenlijk werken aan de implementatie van onderwijs waarmee de potentie van de individuele leerling zo goed mogelijk tot bloei komt. Dat vraagt om beleid op het gebied van professionele ontwikkeling, scholing en intervisie. Daarom is het gunstig dat het team wil investeren in een klimaat waarin men niet alleen zorgzaam en betrokken is, maar ook feedback durft te geven en te vragen.
De locatiedirecteur van De Tender is lid van het vijfhoofdige directieteam van Het Rhedens en heeft organisatiebreed de portefeuilles Zorg en Leerlingbegeleiding. Het directieteam bestaat uit de algemeen directeur/bestuurder, de drie locatiedirecteuren en de directeur bedrijfsvoering.
Onder deze link vind je alle formele stukken over de school.