twee vacatures
Notre Dame in Ubbergen zoekt met ingang van het nieuwe schooljaar
twee complementaire schoolleiders
die samen met de directeur-bestuurder de teams de structuur en aandacht bieden om zelf verder vorm te kunnen geven aan het eigen onderwijsconcept.
functieomvang: 1.0 | salariëring: schaal 13 cao-VO
opdracht
Opdracht
De directeur-bestuurder en de beide schoolleiders zijn met elkaar verantwoordelijk voor de ontwikkeling, het klimaat en de kwaliteit van het onderwijs. Ze zijn actief betrokken bij de ontwikkeling van het Eigenwijs Leren, een aan Kunsskapskolan ontleend eigen concept. Ze nemen elk de verantwoordelijkheid voor één of meerdere schoolbrede portefeuilles.
profiel
Ben jij één van de twee schoolleiders die Notre Dame nodig heeft?
Uit je cv en je sollicitatieformulier komt dan duidelijk naar voren dat je
- Ervaring hebt met een leidinggevende rol in het VO
- Sterk bent op tenminste één aandachtsgebied, zoals financiën, personeel, begeleiding, schoolorganisatie, communicatie en/of … (vul zelf maar aan!)
- Veel te bieden hebt op het gebied van onderwijsontwikkeling
- Meerwaarde hebt als het gaat om het bevorderen van zelfsturing en eigenaarschap bij leerlingen en medewerkers.
In gesprekken met jou blijkt dat jouw ideeën over onderwijs het concept van Notre Dame kunnen versterken en dat je hoog scoort op de volgende criteria:
- Collegiaal leidinggeven: je vindt het belangrijk om met anderen te bespreken wat werkt en wat niet werkt en daar samen conclusies aan te verbinden. Daarbij zie je het als jouw taak voortgang en richting in het proces te houden.
- Ontwikkelingsgerichtheid: je hebt oog voor talenten en drempels van de mensen in je omgeving en stimuleert hen zich te ontwikkelen. Je realiseert een omgeving waarin mensen van en met elkaar leren. Je investeert in een klimaat waarin het geven van en vragen om feedback normaal en collegiaal is. Je bent zelf leergierig en hoort graag hoe anderen jouw aanpak ervaren.
- Faciliterend leiderschap: je ziet het als jouw taak om doelstellingen te helpen realiseren. Je helpt teams door afspraken te maken over de voortgang, mee te denken over planningen en daarop eventueel te sturen, expertise aan te leveren als dat nodig is, tijd en middelen vrij te maken als dat behulpzaam is en de voorzieningen op peil te houden.
- Communicatieve vaardigheden: Je kunt goed luisteren, hebt belangstelling voor andere standpunten en onderzoekt in hoeverre die bij kunnen dragen aan het grotere geheel. Je bent open, nieuwsgierig en toegankelijk. Je kunt duidelijkheid bieden als dat nodig is. Je zoekt anderen gemakkelijk op.
over Notre Dame
Een unieke brede havo, waar ca. 600 leerlingen met een grote bandbreedte hun eigen schoolloopbaan invulling geven. Iedereen is uniek, de regie in eigen hand, ontwikkeling van de hele persoon, keuzemogelijkheden en een veilig klimaat zijn uitgangspunten van het concept, dat in ontwikkeling is. Het contact met de ouders vanuit de driehoek, leerling, ouders, school vormt hierin een belangrijk pijler.
Luisteren, samen op denken, sparren en afstemmen is een werkwijze die past bij de filosofie van de school.
Notre Dame is door de kleinschaligheid, de persoonlijke manier waarop de mensen in de school met elkaar omgaan en de unieke ligging – met riet, water, een steiger, een bootje, ijsvogeltjes – een fijne school om te leren en te werken.
De school is zelfstandig (éénpitter).
procedure
Procedure
Je kunt helaas niet meer solliciteren op deze vacature.
Heb je al gesolliciteerd? Deze data zijn belangrijk voor je agenda:
Voorrondegesprekken zijn gepland op donderdag 16 en vrijdagmiddag 17 juni.
De eerste gespreksronde met de benoemingsadviescommissie en de leerlingencommissie vindt plaats op donderdag 23 juni.
De tweede ronde met de benoemingsadviescommissie wordt gehouden op dinsdag 28 juni.
Voor geselecteerde kandidaten is een lunch gepland op 29 juni, waarin nader kennisgemaakt kan worden met elkaar en de schoolleiding.
Het arbeidsvoorwaardengesprek is gepland op 30 juni.Een referentieonderzoek, cv-scan en een assessment kunnen deel uitmaken van de procedure.
wil je meer weten?